Zarządzanie emocjami z elementami asertywności
Zarządzanie emocjami z elementami asertywności + spotkanie indywidualne
Emocje towarzyszą nam w każdym momencie życia: podczas rozmowy z drugą osobą, podczas podejmowania decyzji, w czasie pracy, nauki, wysiłku i odpoczynku.
Emocje są dla nas informacją o spełnionych lub niespełnionych potrzebach naszych lub innych ludzi.
Są emocje, które chcemy czuć oraz takie, których chcemy unikać.
Czasami sytuacja "wyprowadza nas z równowagi". Zdarza nam się wtedy impulsywne zachowanie, którego później żałujemy, słowa, których nie chcieliśmy wypowiedzieć, decyzje, które powinny poczekać do chwili naszego ochłonięcia. Zdarza się też ucieczka, wycofanie, schowanie się w kąt i cierpienie w samotności.
Kiedy nasze emocje nami żądzą, nie rządzimy swoim życiem. Żądzą nim emocje.
W jaki sposób "wziąć życie w swoje ręce"?
Emocje są ważne. Warto uczyć się rozumienia własnych emocji.
Warto wziąć za nie odpowiedzialność i świadomie nimi zarządzać, aby realizować swoje cele życiowe.
Warsztaty przeznaczone są:
- dla osób, które wybuchami emocjonalnymi czynią spustoszenie wokół
- dla osób, które mają dość tłumienia emocji
- dla osób, które chcą zrozumieć przyczyny własnych emocji
- dla osób, które chcą utrzymywać dobre relacje międzyludzkie
- dla osób, które chcą żyć spokojniej
Celem warsztatów jest zrozumienie własnych emocji oraz poznanie metod zarządzania nimi w życiu i w relacjach.
Uczestnicząc w warsztatach
- wyjdziesz ze swojego schematu reagowania na trudne sytuacje
- nabędziesz świadomość własnych uczuć, a ich rozumienie pozwoli Ci na bardziej świadome korzystanie z Twoich zasobów
- nauczysz się łagodnie i stanowczo wyrażać swoje potrzeby i oczekiwania
- nauczysz się rozpoznawania emocji u innych
- poznasz metody opanowywania emocji w sytuacji konfliktu
- poznasz techniki rozwoju inteligencji emocjonalnej
- wzmocnisz swoje kompetencje komunikacyjne, co wpłynie na budowanie dobrych relacji z ludźmi
W programie
- Inteligencja emocjonalna i funkcje emocji.
- Prawdziwe przyczyny złości i jak sobie z nimi radzić.
- Różne sposoby okazywania gniewu.
- Umiejętność asertywnego wyrażania swoich potrzeb i oczekiwań.
- Umiejętność odczytywania potrzeb innych.
- Konstruktywna krytyka.
- Umiejętności komunikacyjne w chwilach napięcia.
- Wpływ zarządzania emocjami na pewność siebie.